Akademia Dobrej Energii Junior to program realizowany w klasach trzecich szkoły podstawowej. Głównym celem programu jest zaangażowanie się w pracę nad wsparciem dobrostanu dzieci. Program obejmuje trzy moduły, które można włączyć do programu nauczania w formie zajęć dydaktycznych, wzbogaconych pomocami naukowymi i materiałem szkoleniowym:
• pierwszy moduł koncentruje się na znaczeniu aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia.
• drugi zajmuje się zdrowiem psychicznym, ucząc rozpoznawania emocji i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
• trzeci obejmuje umiejętności cyfrowe, komunikacyjne i społeczne.
W związku z tym, że o dobrostanie dzieci zaczęto w Polsce mówić niedawno, to dzięki anonimowym ankietom przeprowadzonym wśród dzieci, przed i po wdrożeniu poszczególnych modułów, organizatorzy chcą pozyskać informację, w jakim zakresie program wpłynął na ich poziom wiedzy i świadomość, jeśli chodzi o zdrowie fizyczne, emocje, umiejętność komunikacji oraz rozwój świadomości w zakresie korzystania z technologii.
Nauczyciele odpowiedzialni za realizację programu: kl.3 a - Beata Kaniewska, kl. 3b - Paulina Sawa.

kosmos0082279153C 0546 DC71 8108 E8524FD5E693Uczniowie klasy 2a i 2b przez dwa tygodnie realizowali projekt przyrodniczy " Wyruszamy w kosmos". W ramach zajęć poznali tajemnice Wszechświata, zapoznali się z publikacjami na temat lotów w kosmos,poznali dokonania Mikołaja Kopernika oraz zrozumieli dlaczego zmieniają się pory dnia i pory roku. Punktem finałowym było stworzenie makiet Wszechświata i rakiet kosmicznych ,z których powstała wystawa w budynku przy portierni.

P. Sawa i B. Kaniewska

Włączenie klasy 4a w ogólnopolski projekt Polskiej Akcji Humanitarnej - „Lekcje pomagania”. Jest to cykl lekcji wychowawczych. Cel: uświadomienie uczniom potrzeby niesienia pomocy humanitarnej, nauka celowego pomagania Koordynator projektu pani Marzena Tomczak

Innowacja pedagogiczna autorstwa Marzeny Tomczak uatrakcyjni pracę z lekturą szkolną, pomoże w kształtowaniu postaw fair play, radzeniu sobie z porażką, planowaniu strategicznym oraz braniu odpowiedzialności za sukces swój i grupy. Adresatami innowacji są uczniowie klasy 4a, 5a, 7a SP. Innowacja metodyczna realizowana będzie na lekcjach języka polskiego od 15.11.2022 do 15.06.2023 roku.
Wykorzystanie gier w pracy z lekturami uatrakcyjni lekcje wprowadzające lub powtórzeniowe, podsumowujące pracę z tekstem.