Na lekcjach informatyki staramy się merytorycznie wiązać ze sobą treści z różnych przedmiotów nauczania tzw. korelacja. To sprzyja transferowi wiedzy z jednego przedmiotu nauczania do innych, rozbudza i rozwija myślenie naukowe oraz pozwala zrozumieć stosowanie wiedzy. Ostatnim takim przykładem było tworzenie projektu 3D komórki zwierzęcej. Mogliśmy sobie przypomnieć jej budowę (biologia), po czym tworzyliśmy w programamch Tinkercad oraz Blender projekty. Uczniowie stworzyli wiele ciekawych projektów - wielkie brawa! Dzięki drukarce 3D pozyskanej z progrmu #LaboratoriaPrzyszłości mogliśmy wydrukować przykładowy model. Wybraliśmy do druku projekt Kacpra składający się z dwóch części - podstawki oraz modelu komórki. Model widoczny na zdjęciu drukował się nam ok 30 godzin, ale warto było czekać na efekt końcowy. Nasz model przybrał barwy reprezentacyjne - wydrukowany z dwóch kolorów filamentu. Stworzony model komórki zwierzęcej może teraz posłużyć w celach dydaktycznych na lekcji biologii. A my mamy już kolejne ciekawe pomysły na wykorzystanie drukarki 3D.

komórka zwierzeca 01 komórka zwierzeca 03 komórka zwierzeca 04

 Lekcja biologii: "Budowa komórki zwierzęcej" zrealizowana w klasie 5a. Na zajęciach uczniowie między innymi obserwowali przy użyciu mikroskopów różne rodzaje komórek zwierzęcych, m.in. krwinki czerwone, plemniki, komórki tłuszczowe, itp. 

kl5a1KL5a

informacja ogolna 01

laboratoria przyszlosci006AEB3966D 436C FDD2 B2BB 7168A52ED985Nasze pierwsze tegoroczne działania ze sprzętem z programu #LaboratoriaPrzyszłości. Poszły w ruch klocki Lego Spike Prime - podczas lekcji informatyki klasa IVa budowała modele skoczka. Na kolejnych lekcjach uczniowie będą się uczyli wprawiać go w ruch przy użyciu sprzętu, oprogramowania oraz intuicyjnego języka kodowania. Uczniowie chętnie angażowali się w zajęciach, zdobywając umiejętności w kreatywnej zabawie.
Czekają jeszcze na nas zestawy BeCreo Kit - zestaw do nauki programowania z mikrokontrolerem oraz drukarka 3D na której będziemy tworzyli wspaniałe trójwymiarowe modele. Uczniów zapraszamy do udziału w kole informatycznym - więcej informacji u nauczyciela prowadzącego Krzysztofa Trojanowskiego.